Har du det rigtige webhotel?

Har du svært ved at vælge et webhotel? Der er mange udbydere at vælge imellem, og det kan være svært at vide hvad man skal vælge og hvilke ting man skal kigge på.

Dette vil vi hjælpe dig med her på Yanet, så du nemmere kan vælge det rigtige webhotel.

Sådan vælger du webhotel

1. Klarlæg hjemmesidens behov

Det første du skal tage stilling til er hvad du skal bruge din hjemmeside til. Er det en webshop eller en blog? Der er lidt forskellige behov, alt efter hvilken slags hjemmeside det er, da en webshop f.eks. skal bruge mere plads end en blog, da der er mange produktbilleder mm. Her kan det være en god idé at vælge minimum 10 GB. Jo større dit webhotel skal være, jo dyrere bliver det også. Hvis det bare er en hjemmeside eller blog du skal  have oprettet, så er kravet til pladsen mindre, og du kan sagtens nøjes med 5 GB til dette.

2. Hvad er sidens fremtidsudsigter?

Hvilke planer har du for din hjemmesides fremtid? En af de vigtige ting på sigt er bl.a. om dit webhotel lader dig have flere domæner på samme webhotel. Det er måske ikke aktuelt for dig på nuværende tidspunkt, men ofte kan det ske i fremtiden, at det er en god ting. Du kan dermed spare en del penge hvis du investerer i et webhotel med flere domæner nu, end når du finder ud af at du har brug for det. Det kan nemlig gøre et forholdsvis billigt webhotel dyrt, hvis du skal til at have plads til flere domæner senere hen.

3. Sammenlign hostingudbydere og priser

Inden du vælger en bestemt udbyder, så kan det være en fordel at sammenligne udbyderne på markedet, og dermed få et overblik over priserne. Du er dermed sikret det billigste webhotel, men husk at tjekke hvad den pågældende udbyder ellers tilbyder og hvad der indgår i den nævnte pris.

4. Vælg en udbyder med høj oppetid og god service

Det er alfa omega at vælge en udbyder som har høj oppetid. Oppetid er den tid som serveren er online, og nogle udbyderne har ofte nedbrud, som gør at oppetids-procenten ikke er høj. Den skal helst lægge på 100 %, da andet ikke er optimalt for dine kunder eller besøgende. Dertil er det også vigtigt med gode kundeservice, og især hvis der skulle opstå problemer med din hjemmeside. På den måde er du sikret den bedste hjælp og god kundeservice er normalt også lige med hurtig hjælp.