Helt grundlæggende så handler søgemaskineoptimering om at blive synlig på nettet. Dette er nødvendigt for at få succes online, og dermed også få en masse nye kunder eller besøgende ind på ens hjemmeside.

Google kan nemt se hvis man prøver at “snyde” sig til placeringer og frasorterer derfor de dårlige hjemmesider, som kun er lavet for at skabe trafik. Det er derfor vigtigt at have en hjemmeside med godt indhold, en brugervenlig overflade og attraktive produkter/services.

Her på Yanet kan du læse mere om, hvorfor du skal begynde at lave SEO på dit website.

Grunde til at lave SEO på hjemmesiden

Trafik og kunder. Den vigtigste grund, som jeg også har nævnt i introen, er flere kunder og besøg. Hvis du har din hjemmeside optimeret optimalt, så vil der komme flere ind på din hjemmeside via søgeresultaterne og du kan dermed sikre at flere ser din hjemmeside. Dette er alfa omega når det kommer til webshops online, da der er stor konkurrence i de forskellige brancher. Så hvis man har en god optimeret hjemmeside, så er man godt på vej.

Billig vækst. Hvis du sammenligner med andre udgifter inden for online marketing, som f.eks. social media marketing eller PPC reklame, så vil SEO give dig en god ROI (return on investment) og uden de store udgifter. Mange af diverse optimeringsmuligheder kan gøres selv, og du sparer derfor en del penge. Derudover er det noget som vil vare ved i fremtiden, og er derfor en kæmpe og vedvarende investering.

Lokal SEO. Folk laver ofte søgninger på farten, og her kan lokal SEO komme ind i billedet. Din virksomhed skal være synlig og til at finde på et kort på mobile enheder, så folk kan se at du er i nærheden, og måske kan hjælpe dem med hvad deres behov nu måtte være. De vil give mange mulige kunder, og dette antal vil kun stige i de næste år. Lokal SEO er derfor noget som du bør overveje allerede i dag.

Dine konkurrenter gør det. Du er nødt til at blive ved med at forbedre din SEO profil, når du først er startet. Det er nemlig en evig proces, og selv om du måske er kommet frem som nummer 1 på det søgeord du ønskede, så skal du ikke bare slappe af. Dine konkurrenter vil indhente dig og du bliver derfor nødt til at lægge en god SEO-strategi. Det hele kan altid blive bedre og du kan ofte tilføje mere – det handler bare om at tænke fremadrettet.

Det er fremtiden. Hvis man ser på den måde som søgemaskinerne hele tiden udvikler sig på, så er det ikke sandsynligt at SEO vil stoppe med at være effektiv i fremtiden – faktisk er det nærmest modsat. Du vil derfor lave en god investering i fremtiden med SEO, da det ikke bare et en ”her-og-nu” trend.

Hastighed er en ranking faktor

Sidst må du ikke undervurdere betydningen af et hurtigt og sikkert webhotel, da hastigheden er blevet en officiel ranking faktor. Det er derfor værd at bruge lidt ekstra penge på en hurtigere hostingløsning, selvom det koster lidt ekstra, for hvis de betyder bedre placeringer, kan det bestemt være pengene værd.

Du kan sammenligne hosting udbydere her.